7.09.2012

Paris'te 3 Gün 2 Gece

Ramazan ayı sonrası ailem ile beraber  kısa Belçika ve Fransa gezisi yapmayı planladık.Önce Belçika da görev yapan Karabük Ulu Camii müezzini değerli dostum Ferhat Yıldız hocam ile telefon görüşmesi yaptık sağolsun bizi davet etti.27 Ağustos pazartesi günü yola çıktık öğle namazına Belçika Temse’ye vardık, Ferhat
hocam ve ailesi bizi karşıladı ve gezilmesi gereken birkaç yeri gezdirdi.
Brüksel de bulunan 1958 yılında Expo 58 fuarı için yapılmış fakat daha sonra fuar bittikten sonra planlanan şekilde yerinden kaldırılmamış ve halen turistler için güzel gezi noktalarının başında gelen Atomium ‘u gezdik daha sonra Orjinal adı Grote Markt olan 68 x 110 metre bir dikdörtgen şeklinde ve etrafında Brüksel’in en güzel ve en önemli yapıları yer alan, Dünya Miras Listesi’nde yer alan kafeler, çikolata dükkanları hediyelik eşya satan dükkanlar bulunan Grand Place meydanını da gezerek akşam eve geçtik.Bizleri hanesinde misafir eden Ferhat hocama ve ailesine buradan teşekkürlerimi sunuyorum.Ertesi günü Paris için yola çıktık, 3 gün 2 gece kaldığımız Paris te günler dolu dolu geçti, kızım ve oğlum Paris için önceden bilgi ve adres almış olmaları gezimizi kolaylaştırdı.Navigasyon cihazının avantajlarını burada bir kez daha yaşadık.

Geziye  Fransız Devrimi ‘nin 100. yılının kutlamaları çerçevesinde gerçekleştirilen Paris Fuarı ‘nın giriş noktası olarak yapılmış, ismini tasarımcısı olan Gustave Eiffel’den alan, 1887-1889 yılları arasında yapılan toplam 3000 işçi 26 ay boyunca çalışıp yaptığı yüksekliği 300 metre olan Paris in simgesi haline gelen EYFEL KULESİ ‘n den başladık.
Kaldığımız sure içersinde Paris’te alışveriş denilince çoğu kişinin aklına ilk olarak alışveriş ve ŞANZELİZE CADDESİ
 60600 m2 lik bir alana kurulu olan 19.yy’a kadar ki döneme ait yaklaşık 380000 eser Louvre Müzesi
Paris manzarasını en güzel izleyebileceğiniz, Paris’in en ünlü tepesi MONTMARTRE TEPESİ ;
1874 yılında Fransa-Prusya Savaşı hayatlarını kaybeden Fransızlar’a ithafen yapılan  SACRE COEUR KİLİSESİ
 359 metre uzunluk ve 212 metre genişlik ile Paris’in en büyük , Fransanın ise 2.en büyük meydanı olan, 1792 yılında Fransız İhtilali sırasında büyük bir giyotin kurulup 1119 kişi idam edildiği ayrıca İstanbul Sultanahmet Meydanı’nda bulunan dikili taşın bir benzeri bulunan CONCORDE MEYDANI  (Place de la Concorde).
Napolyon’un zaferlerini kutladığı Zafer Meydanı – Zafer Takı.
Fransız Senatosuna da ev sahipliği yapan Lüksemburg Bahçesi  vb. yerleri gezdik ama gezilecek daha pek çok yer var.3 güne ancak bunları sığdırabildik, Paris hakkında şunları söyleyebilirim, gezi için evet ama yaşam için hayır.